يدعوكم مركز خليل السكاكيني وعودة للافلام لحضور العرض الثاني من فيلم "آخر الرجال في حلب" يوم الاثنين 12.3.2018 الساعة 6:00 مساءً في مركز خليل السكاكيني الثقافي.

عن الفيلم:
يرصد فيلم "آخر الرجال في حلب" حياة عمال الدفاع المدني، أو أصحاب الخوذات البيض، الذين كرسوا حياتهم لإنقاذ ضحايا القصف الجوي السوري والروسي في أماكن سيطرة المعارضة المسلحة، منذ بداية حصار مدينة حلب، كما يسلط الضوء على التضحيات الكبيرة التي يقدمونها، من إصرارهم على البقاء في سورية لتحقيق السلام، أو التغيير رغم كل التحديات، إلى مخاطرتهم بحياتهم من أجل إجلاء المدنيين من الركام أثناء الغارات، أو إبعادهم عن الأماكن الخطرة. ووصل الفيلم للقائمة النهائية لأفضل 5 أفلام وثائقية، مرشحة للحصول على جائزة الأوسكار لعام 2018، ليكون بذلك الفيلم العربي الوحيد الذي يتأهل لهذه المرحلة.

اخراج: فراس فياض وستين يوهانسن.
مدة الفيلم: 104 دقائق.
اللغة: عربية، مترجم للانجليزية.
مقطع تشويقي: https://www.youtube.com/watch?v=qT6IagQ7xos

تذاكر: 20 شيقل (تذهب لدعم انشطة المركز و عودة فيلم).

ملاحظة: نرغب بالتنويه على أن الفيلم يتضمن مشاهد قاسية.

Khalil Sakakini Cultural Center and ODEH FILMS invites you to attend the second screening of "Last Men in Aleppo" on Monday 12.3.2018 at 6:00 pm at the Khalil Sakakini Cultural Center.

About the film:
The film "The Last Men in Aleppo" examines the lives of civil defense workers or "white helmets" dedicated to rescuing the victims of the Syrian and Russian air raids in the places where the armed opposition has taken control since the beginning of the siege of Aleppo and highlighting the great sacrifices they make. To stay in Syria to achieve peace, or change despite all the challenges, to risk their lives to evacuate civilians from the rubble during raids, or to keep them away from dangerous places. This film reached the final list of the top 5 documentaries, nominated for the 2018 Academy Award, to be the only Arab film to qualify for this stage.

Directed by: Firas Fayyad, Steen Johannessen.
Duration: 104 minutes.
Language: Arabic with English translation.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=qT6IagQ7xos

Tickets: NIS 20 (goes to support the center's activities and ODEH FILMS).

Note: We would like to point out that the film contains unkind scenes.

الإثنين
12 مارس 2018

اخترنا لكم

فعاليات ونشاطات

الأربعاء 4 يوليو